Nothing Else Matters

Jag fick lust att skriva, men nu vet jag inte varför riktigt. Jag funderar på att lägga ner det här med blogg. Jag skapade den inte pga henne, men den kom att handla nästan uteslutande om henne. Jag vill inte att jag ska skriva nått som kan misstolkas, vill inte ha några missförstånd, särskillt inte nu när hon mår så dåligt, och jag vill vi ska prata om allt istället, inte för att vi inte kan, men det en del blir inte av, och vi har ju aldrig obegränsad tid när vi ses, så känner jag iaf.

Jag fick lite blandade känslor jag vi pratade förut. Det känns väldigt jobbigt när hon berättar hur ledsen hon är, och hur hon mår, men hon sa också hur glad hon blev av att jag ringde, känns bra att kunna göra nått, även om det känns som det lite räcker så långt.
Jag funderar på när vi kan ses nästa gång. Jag vet inte om jag orkar komma upp en kväll nästa vecka. Sist blev det jättesent, jag sov där i en och en halv timme, sen åkte jag hem, var knappt att jag kom fram, höll på att somna, sen låg jag inne hela dagen, jobbade bara fyra timmar, det är min sjukskrivning det. Men jag ska bli frisk och sova lite mer så kanske jag ändrar mig.

Ikväll skulle jag ut egentligen. Ringde en kompis förut, han skulle inte med, några andra kompisar var där eller på väg, men det kändes inte lika kul längre. Ibland känns det som jag är för beroende av andra, ibland känns det tvärtom, som te.x när jag åker bort för att gå på konsert helt själv. Men jag är rätt trött nu så det är skönt att var hemma med.

Metallica har visst gjort en låt om oss, det var trevligt.



So close no matter how far
Couldn't be much more from the heart
Forever trusting who we are
And nothing else matters

Never opened myself this way
Life is ours, we live it our way
All these words I don't just say
And nothing else matters

Trust I seek and I find in you
Every day for us something new
Open mind for a different view
And nothing else matters

Never cared for what they do
Never cared for what they know
But I know

So close no matter how far
It couldn't be much more from the heart
Forever trusting who we are
And nothing else matters

Never cared for what they do
Never cared for what they know
But I know

I never opened myself this way
Life is ours, we live it our way
All these words I don't just say
And nothing else matters

Trust I seek and I find in you
Every day for us something new
Open mind for a different view
And nothing else matters

Never cared for what they say
Never cared for games they play
Never cared for what they do
Never cared for what they know
And I know

So close no matter how far
Couldn't be much more from the heart
Forever trusting who we are
No, nothing else matters

Kommentarer
Postat av: Lina

Tycker inte du ska sluta skriva. Vi kan ju prata om sånt som du också skriver... Visst, jag sitter ofta och gråter av det du skriver, missförstånd kan redas ut. Jag känner det så hemskt, vill bara vara nära dig. Önskar för en gångs skull att du inte hade så mycket att göra... Ville att vi skulle fixa med hagen. Vi är så nära men åndå långt borta på något sätt...

2008-08-30 @ 23:15:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0