Världarnas krig


Nu var det över, efter månader av väntan. Vi var på Winnerbäck igår. Jag har tänkt mycket på att när jag gav henne biljetten i våras så kunde jag inte föreställa mig vad som har skett under den tiden tills nu.

Hon följde med hem efteråt. Det kändes jättebra, vi hade vi egen lilla värld. Mina känslor och jobbiga tankar var inte ivägen, men jag tänkte att jag kunde ju få låtsas lite att det var nått mer emellan oss. När vi åkte upp till stan idag så kom väl verkligheten ifatt. Hon skulle hem, till deras hem, och sitt liv dom har där.

Jag sitter i min lilla tomma värld. I mitt nystädade hus. Jag har plockat bort några burkar och jucie paket, som hon hade med sig. Bäddat om sängen sen kuddkriget vi hade, det enda som finns kvar av hennes besök är några fimpar i diskhon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0