Förväntningar = besvikelse

Jag hade nog inte några jätteförväntingar på den här kvällen, men roligare än så här trodde jag ju att det skulle bli.

Jag hade ju tänkt att vi skulle ut, jag har varit på systemet idag och tagit ut pengar, inget var egentligen inte bestämt, men jag kunde inte se några alternativ, det kunde mina kompisar, dom såg på tv, det var allt som hände hos dom, och tydligen allt dom ville göra.
Jag har haft den här känslan förr, att mina kompisar inte passar mig ibland, att jag borde umgås mer med andra. En annan gång hade jag sett fram emot en Lördagkväll i nästan en månad, samma som nu var inget bestämt riktigt, och det var bara jag som ville göra nått. Det kändes rätt skit, och värre blev det sen när vi bil krånglade.

Jag ville inte vara såhär beroende av andra, men jag vill umågs med mina vänner, och ibland är det skönt att bara se på tv, men det gjorde vi ju igår också. Imorgon kanske vi skulle på bio, men jag glömde fråga om det nu ikväll, annars kan vi ju se på tv, det brukar vi göra på Söndagar, jag har inte 6:an så jag får åka till dom och kolla på Erik och Mackan. Om det inte blir nått imorgon så har det varit en jävla skithelg. Igår pratades det om att en kompis kompis (typ) skulle ha glöggkväll, men det blev visst inget, ikväll ville jag gå ut, men det blev inget heller. Jag åkte förbi stället och kollade lite,det stod att det var fullt, så jag kunde inte ens gå in. För två veckor sen gjorde jag likadant, dom ville vara hemma och se på tv, jag åkte dit "på vägen hem" (några mils omväg), betalade och gick in, träffade en kompis och pratade lite. Jag var nog inte ens där i en halvtimme, och betalade 150 kronor, men jag slapp att ha känslan av att jag kanske missade nått. Det har jag lite nu. Jag stod utanför och kollade lite om det var nån jag kände igen, det var det inte. Sen fick jag för mig att sms:a en tjej som kanske kunde vara där, men jag fick inget svar. Antagligen så sov hon bara.

Det händer inte så jävla mycket häromkring, och när det gör det så har ingen lust att göra nått, blir så trött ibland.

  
Den här låten har jag lyssnat på några gånger ikväll. Hon gillar den också, så jag lyssnar, tänker, minns och saknar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0