Okänd bloggare i öppet brev till musikhjälpen.

Musikhjälpen håller på för fullt. Ikväll skrev jag ett mail om hur missnöjd jag är med musiken, som önskas av lyssnarna men som bestäms av musikläggare. Det leder till att det blir väldigt mycket av samam musik som brukar höras i P3.

Här är mailet. Jag tror jag framstår som en gammal gubbe.



Hej.


Först vill jag tacka för ett mycket bra initiativ och programledarna tycker jag är väldigt bra, men också säga att jag är besviken. Dels är jag besviken på summan som ni hitils fått in, men det skyller jag på Ehsan som skruvade upp förväntingarna några hundra procent.


Jag är främst besviken på musiken som spelas, och särskillt att ni har musikläggare som bestämmer musiken, när det är lyssnarna som ska bestämma. Jag är övertygad om att blandningen är större ibland dom önskade låtarna än vad som spelas i radion. Jag förstår att alla inte kan få sin låt spelad av tidsbrist, men ni skulle ju kunna släppa fram låtar som inte spelas i P3 så ofta, istället för att spela idol-kevins låt, och andra P3 favoriter flera gånger om dagen, som om det vore en helt vanlig vecka, och vad hände med alla hårdrockslåtar som önskades ? Jag har har hört ett fåtal på dom dagarna som musikhjälpen har varit igång.  


Att få P3 att ge upp sina löjliga musikregler, om bara för några dagar, känns lite omöjligt som att få en krogvakt dömd för misshandel. 


Jag håller i min hundralapp (jag kanske är sur, men inte snål) ett tag till, utöver konsumentmakt så att säga, så får jag se om jag ändrar uppfattning mot slutet av veckan och önskar en låt. Det jag har hört hitils har inte gjort att jag känner att musikhjälpen är något jag vill delta i.


Magnus


Dessutom finns det ett klipp på svt play som heter "Ehsan flippar ut". Det finns inte många klipp som jag vill se från musikhjälpen, men det här tyckte svt att det var viktigt att lägga upp:



Vilken galning! Kolla bara hur han flippar ut!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0