"Vi har skuggorna bakom oss trots allt"

Jag försöker rycka upp mig lite. Gå upp i tid på morgonen, äta bra, och gå och lägga mig tidigt, det sista går väldigt dåligt just nu.
Vid tio kom jag på att jag hade en gitarr, så jag satt med den i nästan en timme, inte för jag kan spela, men det är skönt att bara sitta och plinka lite. Försöker lära mig men det går väl sådär, har inte ägnat så mycket tid heller.

Kollade på en liveversion av solen i ögonen, den senaste liveversionen är jävligt bra. klippet var från den 23/8:de, då var vi där. Jag stod bakom henne och höll om henne, som vi alltid gör när vi är på konsert. Efter nästan två timmar kunde jag inte röra armarna, men det gjorde inte så mycket. Det kom en tjej och försökte komma längre fram. Jag hörde att hon sa: "här står bara kärlekspar", jag tänkte då att om det ändå vore så bra, men det var en underbar kväll, som jag aldrig kommer att glömma.

Fick se idag att Mustasch spelar i närheten den 27:de. Jag har tänkt att jag ska försöka att se mer livemusik, och nu verkar det gå min väg också. Tänkte ju åka till Hultsfred bara en kväll i somras, men jag var för trött då.

Och Emil Jensen spelar nästa vecka, det borde jag åka på. Är ledig dagen efter så jag skulle kunna hälsa på henne efteråt när jag är i närheten. För jag kommer nog få gå dit själv, för hon förstår inte vad han sjunger :P. Fast hon är ju inte ensam. Det kom fram en kille till Emil efter en konsert och sa: "Emil, det var en jävligt sjyst konsert, men vad var det för språk du sjöng på? var det franska?" han satt dessutom längst fram..

Tänkte lite idag på hur det har blivit emellan oss, tänker ju nästan jämt på det. jag kan se positvit på det, för vi har kommit varann så mycket närmare det senste året, kanske mest det senaste halvåret, och vi växer fortfarande. hade vi blivit ihop för ett år sen hade vi nog inte gjort det på samma sätt, men det är ju min största dröm fortfarande..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0