" Kom hit kom hit och slunga mig rätt in i smeten"

En gång när vi satt och pratade i bilen så frågade hon vilken min favorit Winnerbäcklåt var, jag funderade en stund, det var en rätt svår fråga tycker jag. jag sa Tidvis, men jag har insett att det finns en annan låt som nog alltid kommer vara min favorit, oavsett vilken artist det handlar om. Så är här den, min favorit låt, den låt jag grät senast till, vilken var ett tag sen faktiskt, lite bättre är det just nu.

Lars Winnerbäck - Inte för kärleks skull. 






Han spelade den på turne´n 06. Det året gick jag själv båda gångerna. Första gången sågs vi efteråt. Jag borde ha bjudit med henne den andra gången, hon hade nog uppskattat det väldigt mycket, särskillt med tanke på hur hon hade det då.

Lasse beskriver låten såhär: "En favorit. Jag gillar stämningen. Ska avnjutas väl kyld en höstkväll på hög volym. Helst ensam. Längtandes. En kompis trodde att den handlade om ett one-night-stand. Det är just det den inte gör."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0