"Jag har gått den kalla gatan ner.."

Eftersom jag känner att livet tog slut när jag förlorat henne så måste jag försöka på nått sätt att få igång det igen. Då kändes det lämpligt att det kom in en ny tjej i livet, fast det låter bättre än det är. Grejen är ju det att jag blir lätt intresserad, men väldigt sällan kär. Så det är inget sånt jag känner för henne. "nytt och spännande" som nån skulle ha sagt kanske..

Men det blir nog inte med det. var hos en kompis nu ikväll, när jag kom dit satt hon där i soffam, när jag ringde honom några timmar innan så svarade han inte, och han ringde inte tillbaka, redan då tänkte jag att han kanske var med henne, och jag hade rätt, hatar när jag har det ibland.
Jag känner henne ju inte ens, har träffats tre gånger, hon har sovit hos honom, skulle nog göra det inatt med, jag ligger rätt mycket efter. Särskillt eftersom allt måste "gå" igenom mina kompisar, dom känner henne ju mer, men jag litar inte på dom i såna här saker.

Det var skönt med henne, min riktiga kärlek, det var ingen av mina kompisar som kände henne, kunde inte snacka skit eller nått. Vi träffades ju när jag hade slutat gymnasiet, när jag gick där kände alla alla typ.
Vi pratade lite om den första tiden i Fredags, kommer inte ihåg vad vi sa, men jag sa nog aldrig det jag tänkte säga. Jag ville verkligen vara kär i henne, redan från början, men dom känslorna fanns inte där, när jag behövde dom. Dags att komma nu...

Alla tankar leder till henne. Idag när jag tänkte på att jag borde laga bilen nu innan midsommar så tänkte jag att jag brukar åka i min bil då. Förra året var det Chevan, året innan det var det den blå 240:in, året innan det så.....träffade jag henne, på en parkering, en kort bit ifrån där hon bodde ibland. en kompis och jag hade inget att göra så vi åkte runt mest, och jag hade pratat med henne om att ses då men inget var bestämt, men jag ringde henne och vi åkte dit. Vi stod mest och pratade, tror att jag försökte hindra henne från att röka, redan då. Sen när vi skulel åka och sa hejdå, så kysste hon mig. Det var bara början, jag kunde fått henne när jag ville men tog inte chansen..

Känns märkligt att skriva så mycket om "den nya tjejen". Men hon ger väl lite hopp, ett avbrott från det vanliga, hopp om att det faktiskt finns andra, om inte hon så kanske nån annan....



Men lika bra som dig blir det ju aldrig....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0