Hur man tänker rätt...


Hon berättade nyss att nån slagit sönder alla rutor på hennes bil, hon sa inte så mycket mer, var ju rätt ledsen.
Först kändes det förjävligt, sen tänkte jag på vem kunde kunde ha gjort det, inte för att jag har nån aning. Känner inte ens hennes kompisar, så jag har ju ingen aning om vem som vill henne så illa. Tankarna forsatte med att vara glad att hon har en pojkvän med mycket pengar, så bilen kan nog fixas rätt snart och sen tänkte jag att om hon hade bott hos mig hade det inte hänt, då kände jag mig väldigt självupptagen.
Då började jag fundera. Vad ska jag tänka? Vad är rätt?. Det finns väl inget rätt eller fel när det gäller tankar, eller jo, vissa extrema fall. Om en tjejs pojkvän dör och man tänker "då kan det ju bli vi", då tänker man väl fel iofs.

En annan sak jag tänkte idag är att jag tror ju knappt att jag kommer se nått gott i det här som blev emellan oss, men om man har lite fantasi så kan to.m jag se nått positivt i att det aldrig blev vi. Om hon skulle bli nån slags galen mördare som torterar sin pojkvän i flera veckor, då är jag ju tacksam för att jag inte är hennes pojkvän. men chansen/risken är väldigt liten, som tur är....

Nu ska jag sova, hoppas jag har fått ett sms från henne när jag vaknar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0