Ohållbar inveckling..


"Den globala uppvärmningen har gjort Arktis intressant"

"Stora fyndigheter av olja, gas och mineraler kan gömma sig under om arktiska ismassorna."
 
Ja, men grattis då. Den globala uppvärmningen har gjort att isen i Aktis smälter, men då kan man borra efter olja. Det blir vara en ond varm cirkel av allting. Oljan ska fram till varje pris, även om det vore billigare med andra alternativ.

Såg nu på nyheterna om en film som handlar om hajfens industrin, som omsätter näst mest pengar efter narkotika. Såg ett klipp där som skar av fenorna av en haj och sen kastade i den igen där den sjönk till botten. Jag antar att dom svalt ihjäl sen. Känns förjävligt sånt där, men vad ska man göra.
Jag har kommit fram till att enda sättet är att inte bry sig. Det finns en bok som heter God is not great, som handlar om religonens luckor och förtryck, men jag tror inte att jag vill läsa den, jag kommer bara bli arg och känna mig maktlös. Jag försöker undvika allt sånt, jag kan ändå inget göra.

Enkelt sammanfattat: It takes a fool to remain sane...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0