Tiger lou, Winnerbäck, Lowood och Katedralskolan


Jag var på Tiger Lou ikväll, kom dit lite sent, men jag kom innan förbandet började spela. Det var två tjejer som kallade sig Lowood. Hon som sjöng var snygg och hade kort skinnjacka och lång kjol. Dom hade bra låtar och jag fastnade lite för dom, men mest hon som sjöng. Jag har en grej med att bli lite småkär i kvinliga artister.

Sen kom Tiger Lou. Det kändes lite segt i början, sen sa Rasmus att dom spelade nya skivan från början till slut, det kändes ok, men kändes lite sådär. Dom kom tillbaka och körde fyra extranummer, några gamla låtar, och humöret blev på topp.
Under en av extranummren så dom tjejerna i Lowood och ställde sig framför mig. Sångerskan, som heter Therese, stod precis framför mig, jag kunde ha luktat på hennes hår om jag ville, om jag ville utge mig för att vara sinnessjuk alltså. Hade jag varit full eller inte så feg hade jag ju kunnat prata med henne lite. Nu hoppas jag att dom slår igenom stort så jag har nån nytta av den här historien.
Jag köpte Tiger Lou grejer för över 600 spänn också, så det blev en bra kväll.

På vägen till spelstället, och tillbaka gick jag förbi Katedralskolan. Jag har aldrig sett den förut, den är en fantastisk byggnad. Lars Winnerbäck gick där. Jag har sett en bild där han som tonåring sitter i ett fönster med hörlurar och en skrivblock, det kan ha varit där, i ett av dom fönstren. Jag hade min Winnerbäck tröja på mig också, jag gick utanför det enormt stora huset och tänkte, att här har en kille som hette Lars Winneräck gått, nu är han en stor artist som säljer tröjor med sitt namn på.
Försökte ta ett kort på tröjan med skolan som bakrund, gick inte bra, tog ett på bara skolan, blev väldigt bra, särskillt i när huset var upplyst i mörkret. orkar inte lägga in den på datorn nu, men jag har hittat en annan bild.



Och såhär låter Lowood:









Ikväll känner jag mig verkligen som en musiknörd, och jag gillar det :)

Jag ska gå upp vid fem i morgon, det gillar jag inte lika mycket..

Kommentarer
Postat av: elli

Jag recenserade faktiskt nyss Tiger Lous nya. Den fick 4/5. Var den värd det samma live? Och vem är favoriten bland alla kvinnliga artister?=)

2008-11-15 @ 18:35:42
URL: http://www.elli.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0