" I hear the sound from your left lung, a melody so beautifuly sung"

Jag borde ha ringt henne igår, men jag var så nere och trött. Jag skickade ett sms, hon svarade att det var turbulent, och jag kände så dåligt samvete för att jag inte ringde henne. Ringde ikväll, först svarade hon inte, blev lite orolig, ringde igen men inget svar. Hon ringde precis när jag hade ringt andra gången. Det verkade vara bra med henne, jag hann nästan aldrig fråga. Hon var hos sin killes föräldrar, vi pratade inte länge alls. Vet inte varför en jag blev lite ledsen, vi skulle höras imorgon istället.
Jag låg och såg på tv, kollade på cheaters. Hon tvingade mig att kolla på det när hon var hos mig vid midsommar, den bästa midsommaren jag haft. Det är väl en anledning till att jag blir lite deppig av att kolla på det, en annan är att det finns en massa männsikor som missbrukar kärlek och förtroende.

Jag har en teori om att jag är allergisk mot kärlek. Allergi är ju när man inte tål nått som är normalt för de flesta. Hon trodde inte på det, men hur kunde det annars bli såhär?
Nått jag verkligen är allergisk mot är kärlek på film. Jag såg lite på Ladder 49 i Söndags. Huvudpersonen (som jag inte minns namet på) träffade en tjej i en mataffär, med hjälp från en kompis som var mer framåt. Det finns inget så bra som den första tiden man träffar nån i början, den tiden kommer aldrig igen, det är verkligen en speciell tid. Jag kommer ihåg när vi träffades. Jag var på skolan på studentveckan. En tjejkompis frågade om vi kunde hämta hennes kompis. Jag kommer ihåg när vi gick in i hennes lägenhet, men inte direkta detaljer. Vi träffades tre kvällar i rad, och sov lika många nätter ihop, första kyssen var vid andra kvällen.
Hon har sagt att om vi hade blivit ihop då så hade det nog inte hållit, men jag kan inte låta bli att undra hur mycket skit hon kanske hade sluppit då.

Vi växer hela tiden. För drygt ett år sen var vi nästan på väg att bli ihop, men jag svek ännu en gång. Sen dess har vi kommit varann mycket närmare, jag har förändrats, till det bättre. Blivit mycket mer ödmjuk, och jag gillar inte alls den jag var för ett år sen, kanske hade jag inte förändrats om vi hade blivit ihop då.

När jag kollade på Ladder 49 så var det fest, men hans tjej ville inte dricka, det kom fram att hon var gravid, och alla blev jätteglada, särskillt dom blivande föräldrarna. Det kommer att dröja många år innan jag har nån att dela samma glädje med.


Det här är en jävligt bra video

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0