"Jag vill bara gå hem med dig"

Jag är så kluven om förvirrad, och orolig.

Vi var ute igår, jag kände ingen större lust för att dricka så jag körde. När vi kom fram och skulle parkera så ringde hon, jag släppte av kompisarna, sen satt vi och pratade en lång stund. vi har inte pratat på ett tag, hon är fortfarande sjuk och orkar knappt göra nått. Hon berättade att hon inte mådde så mycket bättre, men att hennes kille skulle tvinga henne till sjukhuset om hon visade att hon fortfarande var dåligt, och återigen är jag i en väldigt svår sits. Jag vill att hon ska gå till sjukan, men hon vill inte, hon villte inte vara till besvär. Hon ljuger för sin pojkvän så han inte ska vara orolig, sen berättar hon för mig hur det egentligen är. Jag har inte lovat att jag inte ska säga nått, men det behövs kanske inte jämt heller, hon berättar det för mig för att hon vet att hon kan lita på mig.
Egentligen vill jag nog bara skicka ett sms till hennes kille och berätta det hon har berättat för mig, men då skulle jag svika henne, och även om jag är beredd att göra det för hennes eget bästa så känner jag att jag kanske bara har en chans, och när ska jag använda den isf. Risken finns att hon inte anförtror mig igen, och det vore en katastrof för oss båda. Hon berättade igår hur viktigt det var för henne att ha nån att prata med..

När vi pratat klart så gick jag in, det var rätt mycket folk. Det verkar bli bättre i år än annars. Vi satt i baren och hörde knappt vad nån sa. Jag pratade lite med en tjej, som en kompis verkade ha nått på gång med i somras, men det blev visst aldrig nått, mest pga av henne tror jag, men nu verkar det vara tvärtom enligt min kompis. Jag är inte så bra på att prata om sånt med mina kompisar, och jag vill knappt heller. Jag vill inte att dom ska lägga sig i om jag har nått på gång med nån tjej och jag vill därför inte göra likadant.
Vi hörde knappt vad vi sa och jag var nykter, trött och kände mest pressen av att det inte skulle vara tyst.

Men kvällen fick mig att börja fundera. Jag kanske kan träffa nån annan, men hur kommer det bli då. Jag har väldigt ont om tid, och mycket av den lilla fritid jag har ägnar jag åt henne, det skulle inte funka om jag hade en flickvän. Hon har sagt att hon skulle nog ha problem med det. Hon har också sagt att hon inte skulle kunna se mig med nån annan, fast då mådde hon jättedåligt och hon har sagt att det bara var svammel. Det var samtidigt som hon sa att hon älskar mig, det känns tärande att få höra nått man längtat efter, för att sedan höra att det är svammel.

Om jag träffade nån ny snart så skulle det nog aldrig kunna leda till nått seriöst, och jag vet inte om jag vill ha det heller, jag är så kluven.
På ett sätt känns det skönt om man skulle ha nån att typ bara fyllehångla med ibland, inga förpliktelser eller djupa känslor, samtidigt känns det falskt. Jag gillar när det är äkta och djupt, som vi kunde ha haft det, eller som vi har egentligen. Jag vet inte om jag orkar släppa in nån, så nära..

Den här låten är en av våra låtar. Vi hade varit på Winnerbäck för första gången och vi hade kyssts halva natten, klockan var tre när vi sa hejdå, och den här låten spelades i bilstereon..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0