Jag har hört att det finns två saker som kan förstöra fin vänskap: Sex och pengar..


Det känns rätt bra emellan oss, oftast, men det går ju inte att komma ifrån att det är jobbigt ibland. Jag älskar verkligen henne, och nästan varje får jag höra om vad dom har gjort och sånt, sånt som händer i deras liv, som dom lever tillsammans.
Igår när jag ringde så skulle hennes kille åka och köpa mat, och när han gick sa hon "jag älskar dig". Jag tänkte först att det kändes lite överdrivet, han skulle ju bara iväg en sväng, men så kom jag på dom gånger hon varit hos mig och jag har gått ut och jobbat ibland, det har varit nån speciell känsla, men vi har vi aldrig sagt "jag älskar dig". Hon har faktiskt sagt det, vid två tillfälle., vid det första var hon full, och det var inte allvarligt menat, hon blev så glad närt jag sa nått fint om hennes bil. Vid andra tillfället så mådde hon väldigt dåligt, hon hade kommit hem från sjukhuset, vid livet i behåll, men inte mer. Hon sa senare att hon bara svamlade, och jag försökte att inte bry mig om det så det inte skulle bli jobbigt, men det är svårt.

Hon pratade om pengar igår, det känns lite svårt för mig. Grejen är att jag jämför och känner mig så jävla dålig. Jag skulle aldrig kunna göra saker för henne som han kan. Jag skulle aldrig kunna stanna hemma från jobbet i flera veckor för att vara med henne. Hennes mobilräkning var på över 7000:-, vilken hon tyckte var jättekonstigt, eftersom hon inte ringer så mycket. Men den räkningen var på lika mycket som jag tar ut i lön per månad. Hon säger att hon inte behöver en massa saker, men det känns konstigt när hon har en tv och soffa för tjugotusen styck. Hon skulle få ett sämre liv med mig, men det kommer ju aldrig hända ändå, lika bra för henne kanske...

Tiden går så fort. Det är tjugotvå dagar sen jag var hos henne när hon hade kommit hem från sjukhuset. Två veckor sen jag var hos henne sist.
Jag har haft väldigt mycket att göra på sistone, och jag har kännt mig trött ofta, så det känns som att jag inte skulle orka åka 12 mil upp till henne och vara uppe nästan hela natten. Vill så gärna att hon ska komma hit, men jag vet inte riktigt när det skulle kunna bli, henne hund är sjuk och hon måste vara med honom och det är svårt att ha med honom överallt om han följer med.

Vi har tekniken emot oss. Det är minst ett viktigt mail och flera sms som aldrig kommit fram. Igår fick hon ett sms från mig där jag frågade hur hon jobbade i helgen, hon har inget jobb, och jag har inte skickat nått sms.. Det enda jag kom på var att det var ett gammalt sms från i sommras.

Jag tänkte skriva mer om en sak jag fått en kommentar om, som riktiga bloggare, men jag orkar inte just nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0