Det går bra nu..

Det känns bra, det går uppåt (inte uppför). Var på fest i helgen hade tagit extra ledig för att kunna åka ihop med dom andra. Jag hade pratat med en kompis under veckan om festen och det verkade inte vara nån särskilld planering. Men när jag pratade med en annan kompis så var det mycket planering om vilka som skulle åka med vem och så, och jag hade inte sagt till innan så jag skulle inte fått plats. Vi kom fram till att jag skulle köra dit så fick vi se hur det blev sen. 
 Vi åkte och hämtade upp två andra kompisar, och den ena sa att det skulle lösa sig med skjuts. När i kom fram till föfesten gick jag ur bilen och hämtade en smirnof ice och började dricka direkt, tog två med mig också när vi gick in.

 Förfesten var hos en tjej som vi träffade för knappt två år sen. Jag har inte riktigt pratat så mycket med henne, har kännts som jag försvunnit i mängden lite, vi har inte träffats så ofta heller, men nu har det blivit tre gånger på lika många helger, blir nog på valborg med.

Hon bodde i ett jättefint hus med balkong med en hästhage precis nedanför, på den satt det alldeles för mycket folk. I början kändes det lite stel och vilset men det löste sig rätt snart. Jag kunde när jag satt där att jag mådde riktigt bra. Klockan var sex på kvällen och jag satt och drack på en balkong, det är inte ofta jag kan det.
Sen flöt kvällen på, och det var skitkul, utom sista timmen då jag sov. Jag hade gått upp 05:40 och sovit lite dagarna innan. Vi fick skjuts till en kompis och en kompis pappa kom och hämtade två av dom jag åkt dit med, men jag stannade kvar, fick ett eget rum med dubbelsäng. Jag sov i bara sex timmar, jag är värdelös på att ha sovmorgon.

Dagen efter så fick jag frukost, sen åkte vi och hämtade min bil hos den där tjejen. Vi satt och pratade ute på balkongen och det kändes nästan lika bra som kvällen innan.

Hon är en snygg, glad och trevligt tjej, som alla gillar. Jag gillar henne, men jag är inte intresserad på det sättet, känns inte så. Vi har ju pratat massor mer dom senaste två veckorna än under hela tiden sen vi träffades för första gången.  känns som att jag kan säga att jag känner henne nu, så var det inte innan. Jag har haft fördommar också, jag trodde inte att en tjej som hon skulle vilja bo i skogen mitt i ingenstans, hon bor hemma på en gård, och hjälper även till med arbetet där.


Vi har inget vatten igen, måste ta tag i det där i morgon bitti..vill inte rikigt gå och lägga mig för att vakna upp till det..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0