Posten och Mando Diao = Grinchen


I Måndags kom postbilen och tutade, han brukar göra så när det ska hämtas ut paket. Jag väntade inte på nått så jag fattade ingenting, men jag skrev på, trots att det var beställt i pappas namn. När han öppnade och jag såg vad det var (för det var inte ens i kartong) så fattade jag fortfarande inet så mycket, men så sa han "kanske var en julklapp", och då förstod jag. Jag hade löst ut min egen julklapp, jag är inte överfötjust i julen men jag har känt på senare år att den kan vara rätt trevlig, men nu hade postmannen förstört allt. Det värsta är nog att det var en jättebra julklapp, som antagligen pappa hade kommit på, han kan även ha beställt den själv också, vilket är väldigt ovanligt. Han är inte så bra på sånt, tycket nästan synd om honom, även om jag är frukansvärt trött på honom just nu..

Min syster ringde förra veckan och frågade vad jag ville ha i julklapp. Jag gick in på Mando Diao´s hemsidan för att kolla numret på en luvtröja jag verkligen ville ha, då fanns den inte kvar. Jag ska nog trycka upp en t-shirt med samma text på ryggen "It feels so good to be an outlaw in your perfect world".

Imorgon ska jag och L på Winnerbäck, och jag ska åka upp till henne på dagen, hoppas det blir kul, vi har inte setts på flera veckor. I Lördags fick jag ett sms där hon skrev "kom och hälsa på mig, jag har tråkigt :P". Blev väldigt glad, men jag hade dragit i mig fyra-fem smirnoff ice så det skulle ju inte gått, men det kändes bra att hon vände sig till mig.

Lördagkvällen var ok. Syrran skjutsade mig dit och jag träffade många att prata med, coverbandet spelade Kom änglar, två gånger, tyvärr hade jag ingen att uppleva det med, dom spelade många bra låtar, men jag minns inte riktigt vilka.

Jag frågade alla som kunde tänka sig åka i närheten av där jag bor, men ingen hade plats, så det blev taxi hem, har inte åkt taxi sen jag åkte skolskjuts, men det gick bra, och kostade drygt 400 spänn...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0