Dra åt helvete telenor!!


I sommras ringde en försäljare från telenor som tyckte att jag skulle ha ett mobilt bredband, jag sa att min dator har stått i samma hörn i fyra år, men han tyckte att jag skulle ha det endå, och jag fattade att det inte skulle kosta något förens efter nyår. När jag ringde och ville säga upp abonnemanget så sa dom att jag hade bundi tupp mig eftersom jag inte hade sagt upp det inom 30 dagar, n¨ått som jag inte alls kände till, och hade jag gjort det så hade jag aldrig tagit emot det, eftersom jag fortfarande inte har provat det. Men det värsta kom idag, en skiva med inspelningen från samtalet när jag tecknade abonnemanget, istället för kontrakt som är seriösa. Jag gillar inte min röst överhuvudtaget,  jag får ångest och börjar undra hur nån vill alls umgås med mig, och dom kan ju ha klippt i ljudfilen, jag är ju inte dum...jag är paranoid..

Jag brukar tänka att trots min röst så har jag ju kompisar, jag har ju to.m haft sex, trots min ständigt förkylda röst, så det kanske inte är så illa...


Men nu är det krig emot telenor, ett passivt krig, ska mest tycka illa om dom och aldrig ha med dom att göra igen..


i Söndags när jag hade vaknat så låg jag och kollade mailen med mobilen, jag hade fåt ett mail om att den där tjejen hade svarat. Jag började sjunga på en låt i huvet, U2:s Beutiful day. jag hade varit på fest med gamla kompisar, jag hade sovmorgon och sov i en lägenhet långt borta, men bara ett stenkast ifrån där jag bodde under gymnasietiden och en snygg tjej hade skrivit till mig...
Var inne på hennes bilddagbok förut, jag är mycket bättre på att "snoka" än att prata. Hon är en drömtjej för många, jag är inte en sån som får såna..

Förutom en gång jag minns, eller mest känslan. Det var bland dom första kvällarna jag träffade L. En kille hade visst tjatat på henne om att hon skulle sova hos honom, hon var i deras lägenhet, i köket med honom, dom satt nog mest och rökte. Jag kom dit och vi satt och pratade ett tag, sen gick vi hem till henne och sov. Det är i efterhand som det har känts speciellt. Det var ju mig hon gick hem med, inte dom fulla som raggade på henne..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0