"Dance with somebody"


Det börjar kännas rätt bra nu, vilket gör att jag inte har samma behov att skriva, jag har behovet fortfarande, men jag har inte orkat ta tag i det riktigt.

Förra helgen fyllde en kompis år. Jag har inte varit där sen jag träffade på E, det var nog två månader sen nu. Först kändes väl allt jobbigt, och sen blev det bara inte av att åka dit, förr var jag väl där minst en gång i veckan.

Jag var rätt nervös och det blev värre ju närmare jag kom, E kunde ju vara där. Men det gick bra, hon var inte där, och min kompis/E´s kille var fullast.
Det var inte så mycket folk, så jag drack inget. Fick höra att min kompis hade flyttat hem igen, han flyttade till eget hus i sommras. Jag började tänka att om jag hade ett rätt nytt förhållande så skulle inte jag flytta hem, även om han bor i eget hus där med så är det ju ändå hemma. Har börjat tänka, mot min vilja att det kanske är slut emellan dom. Det vore ju väldigt skönt, så det är lätt för mig att tänka så, men det blir ju lite som att hoppas på för mycket.

I Fredags var jag där igen. Vi satt och pratade om allt möjligt tills klockan blev alldeles för mycket, precis som det var förr.

I Lördags var det också som förr, en kompis skulle iväg och fira en kompis som fyllde år, och dom andra ville inte göra nått. Jag chansade lite och åkte iväg med kompisens syster och hennes mamma, dom åker ofta och dansar, jag dansar inte, jag ägnar mig mest åt att hitta en favorit i drinklistan. Träffade en tjej jag känner bara lite grann, min kompisar känner henne mer. Vi stod och pratade lite, jag sa väl att jag inte dansade. Hon gick iväg lite och frågade om jag kunde kramas, och det är klart att jag kan, och plötsligt så var jag halvvägs ute på dansgolvet så jag kunde inte backa ur då. Det var en lugn låt så det gick ju bra, förutom att dom hade speglar på en av väggarna.
Efteråt så sa hon att vi skulle ta en till senare, sen gick hon till sina kompisar. Sen såg jag henne hångla med en snyggare kille, så det blev inte mer med det, men det gör inte så mycket.

Jag har ju trott lite att kompisens syster har varit intresserad av mig, har ju skrivit lite till varann och så, det har pratas om att hon sulle komma hit och göra pizza nån kväll, men när vi sågs så verkade det inte alls som nått sånt, så hon kanske bara är trevlig, jag hatar trevliga tjejer :P, då vet man ju inte riktigt. Det känns rätt ok ändå om hon inte är intresserad, men visst är det trevligt om nån är intresserad av en, men då slipper jag riskera att förstöra nått också. Jag är väl lite intresserad, hon är ju fin och så, men vi känns väldigt olika. Jag har inte sett henne onykter, hon har nog inte sett mig nykter.

Over and out of here.                                                                                            


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0