"Männsikor blir monster om ingen säger till"


I Tordags skulle jag var ledig, det blev som vanligt. Jag sköt fram tiden som jag skulle åka vid och stressade till max hela dagen. jag åkte upp till stan och handlade lite, sen fick det bli en pizza. På pizzerian hade dom höga soffor som jag gillade, vill ha såna i mitt nya fikarum. Dom var lite höga i ryggen så det skulle skärma av lite, typ cafesoffor kanske det heter. Om nån vet var man kan få tag i såna kan ni säga till.

Sen åkte jag upp till L och hämtade henne, inom fem minuter hade hon lurat mig med ett Aprilskämt. Hon lurar alltid alla i sin närhet men är på helspänn själv. Jag tänker ju inte ens på att det är första April.
Jag kände mig lite stressad och pressad även när jag hämtat henne, vi skulle ut med mina kompisar på kvällen men inget var klart om vem som skulle köra. Vi åkte hem till mig först, sen till mina kompisar, En kompis skulle köra så jag började dricka lite, men det kändes segt, nu var jag orolig för att vi inte skulle komma in för att vi åkte rätt sent. Vi skulle också hämta en kompis som bor i skogen, och L mådde inte så bra på dom små vägarna.

När vi hade kommit in så gick jag och L till baren och stod och trängdes. Sen gick vi runt och lite, jag träffade på en kompis från gymnasiet, som jag pratade med lite, men L stod bakom och kände sig nog lite utanför så vi gick och satte oss.

Hon tjejen jag skrivit med var där, men jag kände mig verkligen inte i form för att säga hej, och hon verkade upptagen den mesta av tiden. Fast det kan bli konstigt om hon kände igen mig och jag inte säger hej, men isf skulle nog hon hälsa. Måste verkligen skärpa till mig.

Jag och L dansade några gånger, jag bjöd to.m up henne, det tyckte hon var gulligt.

Vägen hem var jättelång, óch vi gick och lade oss vid fyra.

Jag skulle var ledig hela fredagen men det blev två timmars jobb ändå.

Sen åkte vi upp till henne, jag följde med henne ut till stallet och hjälpte även till lite, det tycker jag är skönt, vill inte bara stå och glo.

Innan jag åkte hem så sa hon att hon kände sig som en prinsessa, det är det allra minsta jag kan göra.

Vi hade aldrig umgåtts så länge i ett sträck, nu hade vi ett dygn ihop...

Låten som jag tagit citatet ifrån fanns inte på Youtube. Det är Hästpojken med Ett bättre djur. Jag över på den ibland på gitarren.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0