Tankar i text

Egentligen borde jag sovit för längesen, men jag gick och tänkte massor förut när jag jobbade, tänkte att jag kunde få ner något av det här.

Min lilla crush på Nour går vidare, har avverkat både youtubeklipp och sommarprat. Jag har också funderat på dom frågor som hon tar upp och brinner för. Te.x jämställdhet. Jag har lite svårt att se vad jag kan göra rent konkret, men det kan vara bra att ha med sig i tanken. Jag lyssnar nästan bara på musik av och med män, på min blandatlista på spotify (som inte är så stor iofs) så har jag en låt av och med bara tjejer: Little Marbles. Humor är samma sak, tycker att det inte finns särskillt många roliga kvinnor. Där funderar jag på om det helt enkelt är smak, eller om det är att jag ser män som norm i vad som är humor. Jag ska konsumera och analysera lite får jag se.

Jag gillar verkligen stand up. Jag gillar grejen med att en person kan stå på en scen med bara en microfon och underhålla flera hundra människor i nästan två timmar.

Musikhjälpen har fått mig att ändra uppfattning om skåne. Jag har tre favorit syndabockar: Stockholmare, danskar och skåningar, dom två sista är mest för dom är rasister, så dom får man skylla på. Stockholmarna är väl mer ett sätt att sparka uppåt, men jag gillar Stockholm. Jag var ju där en sväng i somras och träffade Lars Winnerbäck.
Det är en väldigt vacker stad, men tyvärr så hann jag inte se så mycket av den.

När det gäller skåne så finns det ju massor jag gillar. Nour, Timbuktu, Johan Glans, Emil Jensen, Pang prego och riketssal, för att bara nämna några.

Nått bra slut på det här inlägget blev det ju inte, inte den här gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0