Skithelg..


Den här helgen hade jag först tänkt att jag skulle åka upp till L på Fredagkvällen, några kompisar skulle dit och dansa med och hon bor bara några hundra meter där ifrån, så jag tänkte att vi kunde gå dit då, och att hon kanske kunde komma till mig på Lördagen.

Men sen ändrade jag mig, jag har varit dålig på att ringa L i veckan och när jag gjorde det så mådde hon dåligt och hade inte så stor lust att prata då. Hon ringde dagen efter och var mycket gladare, jag frågade om vi kunde ses och hur jag hade tänkt, och hon sa att vi fick höras om det. Sen så ändrade jag mig lite, tänkte att jag kanske skulle åka till ett dansställe, träffa kompisar, så kunde vi ses på lördagen.

När hon skrev ett sms så svarade jag att jag skulle iväg på annat, vilket jag sa alldeles för sent. Hon trodde att jag skulle komma och hade sagt nej till både middag och bio med vänner, och fick nu sitta hem en Fredagkväll. Jag blev väldigt ledsen och fick sån ångest, grät en stund, har inte gråtit på evigheter, men varför blir allt fel. Jag har inga stora krav, jag vill bara ha det bra, det är allt jag begär. Hade ingen lust att åka nånstans efter det, och dom jag frågat hade sagt att dom kanske skulle med, vilket brukar betyda nej i slutändan. Jag hade sagt till L att jag inte orkade åka ända upp till henne och hem igen på en kväll, så det kändes dumt att fråga om jag kunde komma upp iaf, och det var ganska sent och jag skulle hjälpa pappa på förmiddagen.
Jag lade mig i soffan och var ledsen, och mådde dåligt, jag kände igen känslan väldigt mycket, men det var ett tag sen nu.

Idag kändes det lite bättre, även om jag kände väldig ångest fortfarande. Jag skrev ett sms och frågade hur det var med henne. Hon svarade att hon precis satt och skrev till mig, hon skrev att hon skulle ut med lite kompisar istället, så hon skulle inte komma till mig. Då grät jag igen, vi skulle visst inte ses den här helgen heller. Då kom jag på att vi kanske kunde ses på söndagkväll, men det gick inte heller och jag grät igen..

Nu har jag en annan idé om när vi kan ses, ska ringa henne imorgon. Jag hade hoppats på ett fylle-sms, det känns fint att veta att hon tänker på mig även när hon är ute med sina kompisar, men det har inte kommit nått, när jag skulle behövt det som mest.

Jag har legat och kollat på tv halva natten två kvällar i rad nu. Jag börjar redan att försöka förtränga hur fel allt blev den här helgen, och hoppas på nästa, vilket jag knappt vågar efter det här...






















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0