"I will always love you even when your eyes are fading"

Igår var vi ute. Började med att åka till en kompis och satt och drack och snackade lite. Han bodde några hundra meter ifrån stället dit vi skulle, men vi åkte bil iaf. När vi kom in så kollade jag på mobilen och såg att L hade skickat ett sms, hon hade ringt men jag hade nog dålig täckning. Jag frågade om det var nått viktigt, men hon skrev att det inte var så viktigt, men jag tänkte att det var det nog iaf eftersom vi pratade kvällen innan. Jag gick ut till bilen för at dricka sprit och ringa henne. När hon svarade lät hon irriterad, och när jag frågade hur det var med henne sa hon att det var bra, men det verkade inte bra, så jag nöjde mig inte riktigt med det svaret. Hon började gråta och pratade en massa om att hon försökte vara snäll och trevlig men allt bara blev fel och att var hennes fel. Efter en bra stund så framgick det att det hade nått med att hennes kille antagligen ville ha henne till sjukhuset, nått som hon vägrar. Det är svårt att stötta henne när jag egentligen är på hans sida i det fallet, men på nått sätt lyckades jag.

Jag ska upp till henne idag, men vi skulle höras av först, så det är kanske inte självklart att vi ses. Jag sa igår att jag skulle komma så fort som möjligt, men hon tyckte att det var bättre att säga den tid vi hade bestämt innan, med tanke på att jag hade druckit och så, och nu när jag sitter här så hade hon rätt. Fingrarna lyder inte helt, får ofta gå tillbaka och rätta när jag skriver.


När vi hade pratat färdigt så gick jag in, osäker på om jag skulle kunna ha en kul väl efter ett sånt samtal. Jag gick till baren och frågade efter det starkaste dom hade, hon svarade ren sprit, och jag sa -"då tar vi en sån", så fick jag en 6:a wodka i ett måttglas, vilket jag var väldigt nöjd med.

Jag gick runt och pratade lite med folk. Hälsade på H, men pratade inte alls nästan, bara en halvhjärtad kram och så frågade hon om dansen hade börjat efter pausen, sen gick hon och jag såg inte till henne mer.

Sen gick jag en sväng och då var det en tjej som satt vi ett bord och sa hej. Det var en kompis flickvän. Dom träffades på dansveckan i Malung i sommras. Hon kommer ifrån Stockholm  men pluggar i Borås. Jag har inte träffat henne mycket alls, men vi är vänner på facebook. Hon var jättetrevlig och full, och vi hade just påbörjat en intressant diskussion om att jag trodde att det bara var en viss typ av människor som passade i studentliv, men då kom kompisen tillbaka och så blev det inte mer om det. Sen berättade vi för henne om när vi bodde på gayvänligt hotell ihop, men med en homoerotisk vinkel. Jag påstod även att det var tack vare mig dom träffades. Jag lånade hans husvagn till Hultsfred och hade jag inte lämnat tillbaka den i tid så hade han kanske inte kommit iväg till Malung. Jag sa också med en avundsjuk ton att han åkte till malung och kom hem med en tjej, och jag åkte till Hultsfred och kom inte ens hem med klamydia. 

David & the Citizens song against life lyssnar jag på runt 20 gånger om dagen, otroligt bra låt. Finns tyvärr inte på youtube.. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0