Inte som man tänkt sig..

På nyårsafton fick L två billjetter till Winnerbäck i sommar. För två veckor sen så var vi på första spelningen, det var en jättehärlig kväll. Ikväll skulle vi ha gått igen, men nått har hänt, men har ingen aning om vad.

Vi har haft så mycket att göra på varsitt håll så vi har väl inte hållt kontakten så bra, men i Söndags så sms:ade vi lite iaf, och då var det bra med henne. Häromdagen så loggade hon in på msn, och då stod det efter hennes namn att hon kunde inte säga att hon var ledsen, men nu är det slut. Vi pratade bara lite kort, frågade om hon ville att jag skulle ringa, men hon ville vara ifred ett tag.

Sen dess har det varit tyst, till igår kväll. Jag messade och frågade hur det var med henne och om hon skulle komma hit. Hon sa att hon skulle försöka, och hon ville gå på Winnerbäck med, för hon behövde komma ut och ha kul sa hon. Imorse skrev hon att hon blev tvungen att ställa in, jag frågade om jag fick hälsa på istället, hon sa kanske, men det blev ett nej ikväll, hon ville inte att jag skulle åka så långt för att kanske bara ses en stund.

Det var att vi skulle ses som var det viktiga, Winnerbäck har jag redan sett två gånger i år, och jag ville inte åka utan henne, men nu när jag kom in med en live dvd jag hittade i bilen som jag köpte för två veckor sen så ångrade jag att jag inte åkte, men det hade ju inte varit samma sak utan henne.

Nu försöker jag mest att vara ett stöd för henne, även om jag inte alls vet vad som har hänt. Har ju tänkt att det kanske är slut emellan L och hennes kille, vilket har satt igång en våg av "tänk om tankar", tänk om det blev vi, och jag vill inte ens tänka så, även om jag trivs i den fantasivärlden jag hunnit bygga upp. Jag har ju fortfarande såna känslor för henne, men kanske inte lika starka och jag har blivit bättre på att hantera dom.

Om det är slut emellan dom så skulle det ju kunna bli så att hon träffar nån ny och blir ihop med, det skulle bli väldigt tufft för mig isf, men eftersom jag inte vet vad som hänt så ska jag nog inte fundera så mycket på sånt..

slut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0