What's A Gym

Igår åkte jag bil nästan hela dagen, var runt och fixade och handlade. Sen gick jag in på ett gym, och bokade tid. Imorgon kväll. Då kändes det bra, nu känner jag mig nervös. Alla som går på gym är ju vältränade, dom tränar väl hemma innan dom börjar på gym, tror jag, har aldrig varit på ett gym förut.
Men det känns bra att ta tag i det. Hade tänkt att komma igång innan nyår, innan alla nyårslöftestöntar kommer dit, så nu fick det bli lite senare istället. Jag har ju gått upp en del, typ 15 kg på ca 6 år, utan att riktigt veta hur, fast det gör väl ingen kanske. Det kan bero på att jag tog mina matpengar till bensin när jag gick i skolan. Jag jobbar ju mycket fysiskt så jag borde hålla vikten bättre än jag gör. En kompis äter nog sämre än jag och jobbar inte så fysiskt, men han är lika liten som han alltid har varit. Men det här ska nog bli bra. Eller så här: (Det går inte lägga in klipp nu, men sök på "Simpsons gym" så hittar ni det)

Jag upptäckte nyss att en tjej som jag har några vänner gemensamt med på fb och vars blogg jag brukar läsa är med i Big brother, kändes konstigt, men lite kul. Hon är uppväxt inte så långt härifrån och jag såg henne ute i sommras, tänkte hälsa men det blev inte så. Blir det nån nästa gång så kan det kännas lite svårare, att gå fram och hälsa på nån som är typ känd...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0