Jag fick feeling..

Idag när jag var lite stressad och uppe i varv så slank jag in på kontoret och kollade lite på FB. En kompis hade lagt upp några bilder ifån hans begravning, han som försvann och hittades död på två vrckor sen, och känslan kom tillbaka, den  bara slog till i bröstet, det blir så när man är helt oförberedd på såna tankar. Läste hennes blogg, och hon hade varit på samma begravning, och henns ord och hennes saknad skar i mig.
 
Så när jag hade ätit middag så satte jag mig med gitarren och med några enkla ackord och en textrad jag hade kommit på en halvtimme innan så skrev jag en låt, nästan en hel låt, det är nog bara nån mer textrad kvar.
Det känns rätt stort, jag har försökt förut men det har inte blivit bra och jag är väldigt självkritisk. Problemet är bara att när man få feeling så tycker man att det blir rätt bra, men när det avtar  och läser texten med andra känslor och tankar så känns det  väldigt annorlunda, men samtidgt så är jag glad att jag lyckats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0